تفاوت آرین سینا و آرین شیمی

بارکد ام دی اف آرین سینا hvdk sdkh
ام دی اف:
رضا
Version:
سفید صابونی فابریک
Price:
1500000

Reviewed by:
Rating:
5
On مرداد 24, 1402
Last modified:شهریور 16, 1402

Summary:

دم شما گرم واقعا. چقدر سر این قضه هی اذیت شدیم موقع خرید

گاهی هنگام خرید یا فروش ورق ام دی اف آرین سینا شنیده میشود که ایم محصول آرین سینا نیست و آرین شیمی یا آرین تخته است. آیا این محصولات با یکدیگر متفاوت اند؟ آیا قیمت ورق های آرین سینا و آرین شیمی و.. با هم متفاوت است؟ از کجا بفهمیم پالت ام دی اف از کدام کارخانه است؟ ورق آرین سینا و آرین شیمی را چطور تشخیص دهیم؟

در این پست میخواهیم به اینگونه سوالات پاسخ دهیم. لطفا تا انتهای نوشته را به ما همراه باشید و لطفا زود قضاوت نکنید!

آرین سینا و آرین شیمی دو تا از مجموعه کارخانه جات سینا ام دی اف هستند. شرکت سینا ام دی اف ورق های تولیدی خود را کارخانه جات مختلف خود تولید کرده و به بازار عرضه میکند. متاسفانه دیده میشود گاهی در بین فروشندگان و مصرف کنندگان این محصول (ورق ام دی اف سفید آرین سینا) این اختلاف نظر وجود دارد که ام دی اف تولیدی در کارخانه آرین سینا از کارخانه آرین شیمی یا آرین تخته کیفیت بالاتری دارد و یا بعضا ققیمت آنها را متفاوت اعلام میکنند. این اختلاف نظر ها ما را بر آن داشته که یک پست اختصاصی در این باره را در مجله تخصصی صنعت چوب برکت منتشر کنیم.

ابتدا معرفی کوتاهی از کارخانه جات تولید سینا ام دی ام داشته باشیم

کارخانه جات سینا ام دی اف:

hvdk adld Hvdk sdkh
آرین شیمی ام دی اف سینا

 

 

آریــن شیــمی

این مجموعه از سال 79 در شهرک صنعتی شهر ساری آغاز به فعالیت کرده است. ظرفیت تولید آن 200 هزار مترمکعب تخته فشرده از نوع MDF و LDF و HDF است.این مجموعه از سال 99 تولیدات خود را در یک طرح توسعه جدید افزایش داده است.

وب سایت آرین شیمی

 


Hvdk lvdl
آرین مریم ام دی اف سینا

 

آرین مریم

این مجموعه از سال 95 در سفید رود رشت با ظرفیت تولید 200هزار مترکعب تخته فشرده فعالیت میکند

 

 

وب سایت آرین مریم

 


آرین سینا Hvdk sdkh
آرین سینا ام دی اف

آرین سینا 

 

آرین سینا از سال 89 در شهر ساری با طرفیت سالانه 168هزار مترمکعب فعالیت خود را شروع کرده است. ام دی اف های شرکت سینا ام دی اف بیشتر با نام این مجموعه در بازار معروف و شناخته شده است.گرچه تاسیس آرین شیمی سابقه قدیمی تری دارد اما تولید ام دی اف در مجموعه آرین سینا اولین و گسترده ترین بوده از این رو کلیه ورق های ام دی اف تولیدی در این کارخانه جات در بازار به نام آرین سینا مبادله میشوند.

وب سایت آرین سینا

 


آرین تخته Hvdk joji
آرین تخته ام دی اف سینا

 

 

آرین تخته 

آرین تخته از سال 95 در سفید رود رشت با تولید سالانه 250هزار متر مکعب احداث و بهره برداری شده است.این واحد برای تعداد 300 پرسنل تولید و ستادی بطور مستقیم و حدود 5000 نفر بطور غیر مستقیم اشتغال ایجاد نموده است. تولیدات این کارخانه ملی و استراتژیک در سال بیش از 70 میلیون دلار صرفه جویی ارزی برای کشور دارد که با تولید در حد ظرفیت این صرفه جویی افزایش خواهد یافت

وب سایت آرین تخته

 

از کجا بفهمیم پالت ام دی اف آرین سینا آرین شیمی یا آرین تخته است

تمامی پالت های ام دی اف سینا 32 ورق هستند به همراه دو ورق زیر و رو که عمدتا آن دو ورق خام  بوده یا سفیدی که از کنترل کیفی ریجکت شده اند. روی پالت ها با پوشش مقوایی سفید رنگ با نام سینا ام دی اف بسته بندی میشود. در وسط آن ها کارخانه تولیدی به اختصار نوشته شده. همانطور که در سه تصویر زیر میبیند عبارت made at ASI یعنی این محصول در کارخانه آرین سینا تولید شده هم چنین عبارت های made at ATI و made at ACI به ترتیب تولیدی کارخانه های آرین تخته و آرین شیمی را نشان میدهد. 

 

آرین شیمی hvdk adld hvdk sdkh
تولید در کارخانه آرین شیمی
آرین سینا hvdk sdkh
آرین تخته hvdk joji

اسکن بارکد پالت تشخیص آرین سینا، آرین شیمی و آرین تخته 

تمامی پالت های تولیدی سینا ام دی اف در گوشه پوشش مقوایی یک برچسب QR code دارد کافیست با گوشی هوشمند این بارکد را اسکن کنید.

سینا ام دی اف آرین تخته آرین شیمی آرین سینا

لینک مربوط به محصول از سایت سینا ام دی اف  را باز کنید (گوشی به اینترنت متصل باشد). صفحه شناسنامه کالا باز میشود. در این صفحه مشخصات کاملا از قبیل سایز و ضخامت، نوع روکش (سفید آینه ای -برفی) ، نوع چگالی ورق (LDF,MDf,LMDF)، زمان تولید و کارخانه تولیدی  یعنی آرین سینا، آرین شیمی و آرین تخته نوشته شده است. در قسمت بالا سمت راست صفحه نیز زمان و تاریخ خروج باز نیز درج میشود. تصویر زیر اسکن یک نمونه رندم از پالت های موجود در انبار مجتمع چوب برکت را نشان میدهد. که هردو ام دی اف MDF درجه یک 16 میل در ابعاد 183 در 366 سانتی متر هستند. یکی در کارخانه آرین سینا در مورخ 402/3/6 تولید و در تاریخ 402/3/11 از کارخانه خارج شده دیگیری هم تولید کارخانه آرین شیمی است. در این نمونه رندم دو ورق زیر و روی شرکت ارین سینا ورق سفید و در پالت آرین شیمی ورق زیر و روی پالت ورق خام است.

بارکد ام دی اف آرین سینا hvdk sdkh
بار کد آرین سینا

تفاوت ظاهری ورق ام دی اف آرین سینا، آرین شیمی و آرین تخته

از لحاظ نوع روکش تولیدی همه کارخانه ای زیر مجموعه سینا ام دی اف کاملا یکسان است. اما با گشت و گذار بین پالت ها متوجه میشویم  مغز ورق ها به وضوح با هم تفاوت دارد! بهتر است زود قضاوت نکنیم چونکه در انتهای این پست خواهیم دید که تفاوت فقط ظاهری ست. به دو تصویر زیر که از پالت های موجود در انبار مجموعه برکت گرفته شده توجه کنید. مفز ورق های تولید آرین سینا و آرین تخته به ظاهرا خیلی فشرده و سطح برش صاف است هم چنین رنگ مغز روشن و به استخوانی معروف است. اما مغز ورق های آرین شیمی پرز داشته و رنگ آن به تیرگی میرود.از این رو شنیده ایم برخی افراد کیفیت آرین سینا را بالاتر از آرین شیمی میدانند که اگر بخواهیم به این دو عکس و این تفاوت ظاهری مغز ورق های پالت نگاه کنیم حرف آنها زیاد هم بی راه نیست!

 

مغز ورق ام دی اف آرین سینا
مغز ورق ام دی اف آرین شیمی

از انجایی که دادن اطلاعات دقیق و درست در اولویت یک فروشگاه معتبر است. تصمیم گرفتیم این تفاوت را از واحد کنترل کیفی مجموعه سینا ام دی اف جویا شویم. با شرکت تماس گرفتیم  خط به مسئول مربوط وصل شد. از اینجا به بعد را از ایشان نقل قول میکنیم:

“دستگاه های برش کارخانه آرین سینا نسبتا قدیمی تر بوده در آن سبک خط تولید ورق ها پس از برش و سر شدن توسط دستگاه برش داده میشوند بنابراین مغز ورق ها پس از برش رنگ روشن و بدون پرز هستند. اما در مجموعه آرین شیمی خط تولید مدرن تر است به طوری که برای سرعت بخشیدن به فرایند تولید برش ورق ها در خط تولید در حال حرکت و هنگامی که ورق ها پس از پرس همچنان گرم هستند انجام میشود طبیعی است که مغز ام دی اف در لبه ورق ها کمی پرز دار باشد. اما اگر لبه ورق ها برش داده شود مغز هر دو محصول آرین سینا و آرین شیمی و .. همگی به یک کیفیت هستند.”

به عنوان جواب نهایی از ایشان پرسیده شد آیا به طور کلی تفاوتی در کیفیت محصولات کارخانه های سینا ام دی اف وجود دارد؟ که پاسخ این بود:

“تمامی ورق های سینا ام دی اف در هرکدام از کارخانه ها که تولید شده باشند همگی تحت یک استاندارد بوده و واحد کنترل کیفی برای همه مجموعه ها شرایط یکسانی را برای ام دی اف درجه یک  تست میکنند و قطعا با قیمت یکسانی در سیستم فروش قرار میگیرند”

جمع بندی 

تمامی ورق های ام دی اف سینا تولید شده در کارخانه های آرین سینا، آرین شیمی، آرین تخته، آرین مریم همگی بایک استاندارد و کیفیت تولید و عرضه میشوند و تفاوت های جزئی در مغز ورق و لبه آنها صرفا به دلیل تفاوت در خط تولید و نوع برش آنهاست و در نهایت تاثیری در استحکام، فشردگی و دوام محصول ندارد.قیمت گذاری این محصول نیز در مجموعه سینا ام دی اف همگی به یک قیمت و فرمول بوده و تفاوتی ندارد. البته به دلایلی مانند تفاوت کرایه حمل و.. ممکن است در بعضی از فروشگاه ها این محصولات با تفاوت قیمت ارائه شوند که همانطور که تحقیق شد یه معنای تفاوت در کیفیت آنها نیست!

فروش ام دی اف سینا در فروشگاه اینترنتی برکت

شما میتوانید در مجموعه برکت ورق ام دی اف آرین سینا را با اطمینان کامل از اصالت کالا و تضمین قیمت خریداری کنید. ما همواره میکوشیم فرآیند خرید را برای شما به یک تجربه  آسان، سریع و لذت بخش تبدیل کنیم. کافیست به صفحه ام دی اف آرین سینا بروید و توضیحات کامل محصول را بخوانید و در کمال آرامش سفارش خود را ثبت کنید

همچنین میتوانید هفت روز هفته و در تمامی ساعات روز با شماره 02191693192 تماس بگیرید، محصول مورد نطرتان را استعلام بگیریو ثبت سفارش کنید.کافیست مشخصات محصول را برایمان به خط 09129636244 پیامک کنید کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان ممکن قیمت و شرایط خرید را به شما اعلام میکنند

اطلاع رسانی دقیق و درست همواره یکی از خط مشی های مجموعه برکت چوب بوده و در راستای احقاق هرچه بشتر آن در تلاش بوده و هستیم. این متن از این جهت برای مخاطبان به تهیه و پست شده است.

 

کپی مطالب و تصاویر با ذکر منبع بالا مانع است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میزبان صدای گرم شماییم