کاربرد و استفاده ورق او اس بی OSB

قفسه با ورق او اس بی osb خ اس بی

کاربرد و استفاده ورق او اس بی OSB

تخته OSB (Oriented Strand Board) یکی از فرآورده های چوبی مدرن و پرکاربرد است که به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد خود از جمله استحکام، انعطاف، مقاومت در برابر آب و قیمت ارزان در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. این تخته‌ها از چیپس های چوبی که به صورت جهت دار شده و در لایه‌های مختلف قرار گرفته‌اند، ساخته می‌شوند و به همین دلیل دارای استحکام و دوام بالایی هستند. در این متن به بررسی کاربردهای مختلف تخته OSB خواهیم پرداخت.

شما میتوانید برای خرید و مشاوره استفاده ورق OSB روسی ضد آب با شماره 09120823192 و 02191693192 تماس گرفته و یا وارد صفحه ورق OSB او اس بی  شوید.

 

تخفیف!
تومان 735,000تومان 1,430,000 ورق

OSB نوع 3 ابعاد 122cm در 244cm استحکام بالا تحمل بار مقاوم در برابر رطوبت

تومان 700,000تومان 1,450,000 ورق

OSB نوع 3 استحکام بالا تحمل بار مقاوم در برابر رطوبت

موارد استفاده تخته OSB

  1. ساخت و ساز

تخته OSB به عنوان یکی از مصالح اصلی در صنعت ساخت و ساز شناخته می‌شود. این تخته‌ها به دلیل استحکام و مقاومت در برابر رطوبت، به طور گسترده‌ای در ساخت. دیوارها، سقف‌ها و کف‌ها استفاده می‌شوند. همچنین، تخته OSB به عنوان یک جایگزین اقتصادی برای تخته‌های چوبی سنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در بسیاری از کشور های اروپایی و قاره آمریکا کل سازه یک کلبه یا خانه چوبی را با OSB و دیگر چوب های مهندسی شده میسازند.

خسذ osb
ساخت خانه و ویلا با تخته OSB

1.1. دیوارهای باربر

ورق OSB به عنوان دیوارهای باربر در ساختمان‌ها استفاده می‌شود. این تخته‌ها می‌توانند بارهای سنگین را تحمل کنند و به همین دلیل در ساخت ساختمان‌های ویلایی و کلبه ها و مخصوصا گاراژ ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

خسذ او اس بی joji
دیوار باربر با ورق OSB و تیر چوبی

1.2. سقف‌ها

صفحات OSB به عنوان پوشش سقف نیز استفاده می‌شود. این تخته‌ها می‌توانند به عنوان عایق حرارتی و صوتی عمل کنند و به همین دلیل در ساختمان‌های مسکونی و تجاری کاربرد به عنوان پوشش سقف کاربرد دارند. اما  یکی از مصارف عمده ورق OSB در ایران برای پوشش سقف شیروانی است، معمولا برای اجرای سقف شینگل نیاز به زیر سازی با ورق OSB است. ضد آب بوده ورق های OSB موجود در مجموعه برکت دلیلی شده تا عمده مشتریان برای استفاده او اس بی در سقف از خطه شمال کشور باشند.

خسذ osb fvhs srt شینگل
کاربری ورق او اس بی در شیروانی

1.3. کف‌ها

تخته OSB به عنوان زیرسازی کف‌ها نیز استفاده می‌شود. این تخته‌ها می‌توانند به عنوان پایه‌ای برای نصب کفپوش‌های مختلف مانند لمینت، سرامیک و پارکت عمل کنند. خاصیت مقاومت در برابر آب و همچین ارزان بودن در کنار استحکام ورق او اس بی را به عنوان یک گزینه مناسب برای کف سازی در بازار جا انداخته است. برای استفاده او اس بی در کفپوس باید زیر ساز مسطح و یا داربست هایی با حداقل فاصله 40 تا 60 سانتی متر داشته باشیم. در مورد استاندارد استفاده از ورق های او اس بی میتوانید مطلب استاندارد های استفاده از ورق او اس بی OSB راهنمای خرید و انتخاب ورق را بخوانید.

  1. صنعت مبلمان

تخته OSB به دلیل ظاهر طبیعی و جذاب خود، در صنعت مبلمان نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این تخته‌ها می‌توانند به عنوان ماده اولیه برای ساخت انواع مبلمان مانند میز، صندلی و قفسه‌ها استفاده شوند. فارغ از بحث زیبایی که امری وابسته به سلیقه و مد روز است، ورق های او اس بی سبک، محکم، ضد آب و ارزان هستند بنابرین به عنوان کفی، دیواره و سایر قسمت های کلاف مبل استفاده میشوند.

خسذ او اس بی کلاف مبل
کلاف مبل ضد آب و ارزان OSB

2.1. مبلمان مدرن

تخته OSB به عنوان یک ماده اولیه برای ساخت مبلمان مدرن و صنعتی بسیار محبوب است. طراحی‌های ساده و مینیمالیستی که از تخته OSB استفاده می‌کنند، به راحتی با دکوراسیون‌های مختلف هماهنگ می‌شوند.

شاید مرجع اصلی مبلمان و صندلی های مینیمال سایت نام آشنای پینترست باشد. کافیست در سایت پینترست موارد مشابه را جستجو کنید. اخیرا در فضای مجازی سبک طرح های ارائه شده در این سایت را به عنوان طرح های پینترستی معرفی میکنند!

 

2.2. قفسه‌ها و کمدها

صفحات او اس بی به عنوان ماده‌ای مناسب برای ساخت قفسه‌ها و کمدها نیز شناخته می‌شود. این تخته‌ها می‌توانند به راحتی برش داده شوند و به اشکال مختلف تبدیل شوند. چه قفسه های زیبا برای نشین و اتاق ها و یا چه قفسه های انبار و طبقه بندی! چرا که تخته های او اس بی زیبا و ارزان هستند.

  صنعت بسته‌بندی

صنعت بسته بندی صنعتی یکی از تارگت های اسفتاده از تخته های OSB است. این تخته‌ها می‌توانند به عنوان جعبه‌ها و بسته‌بندی‌های مقاوم برای حمل و نقل کالاها استفاده شوند. کارخانه های تولید قطعات صنعتی بزرگ مثل الکترو موتور ها و دستگاه های تولیدی برای بسته باندی و پالت سازی برای انتقال محصولاتشان از جعبه های OSB استفاده میکنند. از آنجا که این ورق ها ضد آب هستند برای ارسال بسته های بزرگ از طریق حمل و نقل دریایی نیز به وفور استفاده میشوند.

جعبه چوبی با OSb

 

3.1. جعبه‌های حمل و نقل

تخته OSB به دلیل استحکام و مقاومت در برابر ضربه، به عنوان جعبه‌های حمل و نقل کالاها استفاده می‌شود. این جعبه‌ها می‌توانند به راحتی بارهای سنگین را تحمل کنند و از آسیب دیدن کالاها جلوگیری کنند.

3.2. بسته‌بندی‌های صنعتی

تخته OSB به عنوان بسته‌بندی‌های صنعتی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این بسته‌بندی‌ها می‌توانند به عنوان محافظ برای کالاهای حساس و شکننده عمل کنند.

  1. پروژه‌های DIY

تخته OSB به عنوان یک ماده محبوب در پروژه‌های DIY (Do It Yourself) شناخته می‌شود. این تخته‌ها به راحتی برش داده می‌شوند و می‌توانند به اشکال مختلف تبدیل شوند. پروژه های DIY اخیرا ترند صفحات اجتماعی شده ایت. مجتمع چوب برکت به عنوان حامی و پیشرو در گسترش فعالیت های DIY در صنعت چوب سعی دارد مواد اولیه و شرایط ساخت بهینه تر را برای مشتریان خانگی فراهم کند. 

4.1. ساخت دکوراسیون داخلی

تخته OSB می‌تواند به عنوان ماده‌ای مناسب برای ساخت دکوراسیون داخلی استفاده شود. از این تخته‌ها می‌توان برای ساخت دیوارهای جداکننده، قفسه‌ها و میزهای کار استفاده کرد.

 

4.2. پروژه‌های هنری

تخته OSB به عنوان یک بستر مناسب برای پروژه‌های هنری نیز شناخته می‌شود. هنرمندان می‌توانند بر روی این تخته‌ها نقاشی کنند یا آثار هنری سه‌بعدی بسازند.

تابلو های نقاشی خلاقانه بر روی ورق های او اس بی جذاب، با نمک و دلنشین است

صرفا برای هنرمندان و عزیزانی که به عنوان مشتری خانگی قصد ایجاد آثار هنری دارند مجتمع چوب برکت ورق های OSB را در ابعاد کوچکتر از فروش عمده تحت سفارش های خاص ارسال میکند.

 

 

  1. ورق OSB در صنعت خودرو

ورق های OSB به عنوان یک ماده مناسب در صنعت خودرو نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این تخته‌ها می‌توانند به عنوان عایق صوتی و حرارتی در داخل خودروها استفاده شوند.

یکی از بهترین متریال های قابل استفاده برای ساخت کمپرها و وسایل کمپینگ تخته های او اس بی ضد آب است. همچنین در تولید تریلر ها و اتاق های کامیون و ماشین آلات صنعتی ورق OSB به عنوان یکی از مواد مصرفی به روز، پرفایده و مقرون به صرفه حضور دارد.

تولید کمپر ون با چوب

5.1. عایق‌های صوتی

  1. ورق های زیبا و منعطف OSB به عنوان عایق صوتی در داخل خودروها استفاده می‌شود. این تخته‌ها می‌توانند به کاهش نویز و ارتعاشات در داخل خودرو کمک کنند.

5.2. عایق‌های حرارتی

تخته  مهندسی شده OSB به عنوان عایق حرارتی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این تخته‌ها می‌توانند به حفظ دمای مناسب در داخل خودرو کمک کنند.

  1. کشاورزی

محصول مدرن و جذاب OSB به عنوان یک ماده مناسب در کشاورزی نیز شناخته می‌شود. این تخته‌ها می‌توانند به عنوان پوشش‌های موقت برای گلخانه‌ها و انبارها استفاده شوند.

گلخانه چوبی

6.1. پوشش‌های گلخانه‌ای

تخته OSB می‌تواند به عنوان پوشش‌های موقت برای گلخانه‌ها استفاده شود. این تخته‌ها می‌توانند به حفظ دما و رطوبت مناسب در داخل گلخانه کمک کنند.

6.2. انبارها

تخته OSB به عنوان پوشش‌های انبارها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این تخته‌ها می‌توانند به حفاظت از محصولات کشاورزی در برابر شرایط جوی کمک کنند.

نتیجه‌گیری

صفحات چوبی OSB به عنوان یک ماده چندمنظوره و اقتصادی در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. از ساخت و ساز تا صنعت مبلمان و بسته‌بندی، این تخته‌ها به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد خود، به یکی از مصالح محبوب تبدیل شده‌اند. با توجه به کاربردهای گسترده تخته OSB، می‌توان گفت که این ماده نقش مهمی در بهبود کیفیت و کارایی پروژه‌های مختلف ایفا می‌کند.

شماه همواره میتوانید برای تهییه ورق های OSB با قیمت ارزان با شماره 02191693192 و همراه 09120823192 تماس بگیرید. خرید عمده و تک ورق OSB را با بهترین شرایط تجربه خواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زنگ بزن!